در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 

معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت ‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای تجهیزات ورزشی مدارس حدود ۱۰۰میلیارد تومان در نظر داریم که پس از عید نوروز به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی در مدارس شامل وسایل ورزشی همچون توپ، طناب، بدمینتون و فضاهای ورزشی در مدارس می‌شود.

او ادامه داد: برخی از مدارس از نظر وسایل و امکانات ورزشی بسیار خوب هستند اما برخی دیگر نیاز به توجه دارند. به همین جهت سازمان برنامه و بودجه مقداری اعتبار به ما تخصیص داده که به تازگی در مدارس توزیع کرده‌‌ایم.

او ادامه داد: این اعتبار باعث رفع بخشی از کمبود تجهیزات ورزشی مدارس می‌شود.

وی با بیان این که کمتر از ۱۰ درصد مدارس در کشور به فضاهای ورزشی مجهز هستند؛ تصریح کرد: متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند به همین جهت همچنان دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان دختر از زمین‌های خاکی و زمین آسفالت استفاده می‌کنند به همین جهت مدارس دخترانه و ابتدایی در الویت مجهز شدن فضاهای ورزشی هستند و نیاز به بهسازی، استاندار سازی و متناسب سازی دارند.

او ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی استاندارد مجهز شده‌اند با این حال ما در ابتدای کار تجهیز مدارس هستیم و تا شرایط مطلوب راه زیادی داریم.

گفتنی است که طبق اعلام معاونت تربیت بدنی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همکاری معاونت آموزش ابتدایی، ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ساخته خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار